Fakta

Studietype:
Kurs
Studieform: Nettstudium
Studietempo: Deltid
Studiepoeng:
0

Informasjon oppdatert

1. juli 2022.

Om studiet

I dette kurset ser vi på hvorfor effektiv ledelse av utfordringer knyttet til bærekraft krever at disse blir en integrert del av selskapets totale strategi og virksomhetsstyring. Kurset er det første av tre i serien Bærekraft som konkurransefortrinn. Kurset gjennomføres digitalt over tre uker, med tre 3-timers samlinger til oppsatt tid og øvrige læringsaktiviteter via læringsplattformen Insendi. Kurset starter 2. desember 2022.

Eksterne krav til grønn vekst, teknologiske nyvinninger og økt fokus på bærekraftige produkter og tjenester fra både kunder og stat, vil påvirke forretningsmodeller og praksis sterkt fremover. I dette kurset legges det særlig vekt på grønne strategier for økt verdiskapning og lønnsomhet gjennom grønn omstilling og grønne innovasjoner som bryter med det gamle for å skape lønnsomhet og konkurransefortrinn.

Temaer:

  • Reflektere over hvordan internasjonale mål og teknologier for bærekraft påvirker egne forretningsmodeller og virksomhetsstyring
  • Beherske en strategisk modell for omstilling av enhver virksomhet til grønn vekst
  • Anvende teori for innovasjon av smarte ideer/forretningsmodeller i egen virksomhet

Kvalifikasjon/tittel

Mulig å formalisere med 7,5 studiepoeng (tre kurs i samme serie)