Fakta

Studietype:
Kurs
Studieform: Nettstudium
Studietempo: Deltid
Oppstart: 2. september
Studiepoeng:
0

Informasjon oppdatert

1. juli 2022.

Om studiet

I kurset Bærekraftig markedsføring og kommunikasjon ser vi på psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger, samtidig som vi ser på strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss. Kurset er det første av tre i serien Bærekraft som konkurransefortrinn. Kurset gjennomføres digitalt over tre uker, med tre 3-timers samlinger til oppsatt tid og øvrige læringsaktiviteter via læringsplattformen Insendi. Kurset starter 2. september.

Det grønne skiftet er over i en ny fase. De politiske målene er satt, teknologiene finnes og nye virksomheter slåss om oppmerksomheten om bærekraftige alternativ med tradisjonelle aktører. Kommunikasjon og markedsføring spiller en nøkkelrolle i det grønne skiftet. Men hva gjør at folk «skrur av» når du hører om klima og miljø og hvorfor er klimakommunikasjon så krevende? I dette kurset tar vi for oss psykologiske barrierer som bidrar til å forklare hvorfor det er så vanskelig å få til nødvendige endringer i holdninger og handlinger. Vi ser også på  strategier for å snakke om klima på måter som kan motivere oss til å endre oss.

Gjennom kurset lærer du å kunne bidra i å planlegge og gjennomføre kommunikasjons- og markedsføringstiltak for synliggjøring av bærekraft i virksomhetens grønne produkter og tjenester.

Kvalifikasjon/tittel

Mulig å formalisere med 7,5 studiepoeng (tre kurs i samme serie)