Marknadsanalytikar
Marknadsanalytikaren jobbar med å analysere marknader, for så å informere om resultata.
Arbeidsoppgaver
Som marknadsanalytikar analyserer du dei marknadene ei bedrift leverer varer og tenester til. Hovudoppgåva til ein marknadsanalytikar er å informere leiinga om marknaden, slik at leiinga har eit godt grunnlag for å ta avgjersler.
Viktige arbeidsoppgåver for marknadsanalytikaren:
- analysere spørjeundersøkingar og andre marknadsundersøkingar
- sette seg inn i konkurransesituasjonen til bedrifta
- vurdere salsmogelegheiter og utarbeide salsprognosar for varer og tenester
- halde seg oppdatert på trendar i marknaden
Arbeidsoppgåvene kan variere etter kva type bedrift marknadsanalytikaren jobbar i.
Kor jobbar markedsanalytikere?
Som oftast jobbar marknadsanalytikarar i større bedrifter i det private næringslivet. Alle bedrifter som har produkt og tenester å selje i ein open marknad har behov for marknadsanalyse. I mindre bedrifter blir jobben ofte gjort av marknadssjefen eller marknadsansvarleg. Det finst også somme bedrifter som spesialiserer seg på dette området. Dei leverer analysetenester til bedrifter som ønsker det.
Viktige eigenskapar
Som marknadsanalytikar må du vere analytisk og nøyaktig. Du må kunne halde deg oppdatert på ein marknad i stadig utvikling, og du må kunne presentere resultata dine på ein lett måte. Du bør elles ha evna til å engasjere.
Lønn
Utdanning
Utdanningskrava til marknadsanalytikaren endrar seg etter kva marknad han jobbar mot. Tradisjonelt har det vore ei hovudvekt av økonomar og marknadsførarar i slike stillingar. Skal du analysere marknader i andre verdsdelar, kan det også vere ein fordel med bakgrunn frå sosiologi eller sosialantropologi. Har ein kundar i det offentlege kan det vere ein fordel med bakgrunn frå statsvitskap eller juss.
Etter- og vidareutdanning
Universitet og høgskolar tilbyr vidareutdanningskurs. Det same gjer nokre fagorganisasjonar.
Dei som jobbar som markedsanalytikere har som oftast studert:
Dei vanlegaste jobbane blant økonomutdannede
- 741199 - Økonomisk-administrative fag, uspesifiserte, høyere nivå
- 741106 - Finansanalytiker, autoriseringsstudium
- 641131 - Siviløkonomutdanning, fireårig
Bedrifter som ansetter markedsanalytikere
Her finn du ei oversikt over bedrifter som har stillingar i dette yrket eller liknande yrke. Dette kan vere nyttig for den som leitar etter arbeidsplass, læreplass eller hospiteringsplassar. Oversikta kan også vere nyttig for skular som vil finne bedrifter dei kan samarbeide med.
Bedrifter med markedsanalytikere
Vigo
Informasjon om løpande lærekontraktar og godkjende lærebedrifter blir fylkesvis henta frå Vigo. Alle fylka i landet har inngått ein driftsavtale med Vigo og Utdanning.no for å få denne informasjonen presentert nettsidene våre.
Vi hentar nye data frå Vigo og oppdaterer informasjonen om lærlingar og lærebedrifter kvar natt.
NAV
Arbeidslivsinformasjon får vi frå Navs Arbeidsgivar- og arbeidstakarregister (Aa-registeret).
Arbeidsgivarar pliktar å registrere sine tilsette i Aa-registeret, mellom anna med rett stillingstittel. Det er 9000 ulike stillingstitlar (STYRK-kodar) å velje mellom. Nokre yrke har mange detaljerte og dels overlappande underkategoriar, eksempelvis røyrleggjarar, og andre yrke manglar ein eigen kategori, eksempelvis hematologer. Dette betyr at det alltid vil finnast nokre unøyaktigheiter og feilregistreringar.
Me har knytt flest mogleg av Nav sine 9000 stillingstitlar opp mot 600 yrkesskildringar på Utdanning.no . Dette er ein manuell prosess og feil kan finnast. Vi jobbar kontinuerleg med å kvalitetssikre desse koplingane og tek gjerne imot innspel.
Nokre stillingstitlar frå Aa-registeret er kopla til meir enn éi yrkesskildring. Stillingstittelen "Spesialarbeider (Snekker)" er til dømes knytt opp mot yrka "Møbelsnikkar", "Trevaresnikkar" og "Industrisnikkar". Om ein legg saman stillingstal for desse enkeltyrka vil det samla stillingstalet bli for høgt.
Vi innhentar nye data frå Aa-registeret og oppdaterer arbeidslivsinformasjonen slik at vi har nye data på morgonen den 13. i kvar månad.
- 2519130 - MARKEDSANSVARLIG
- 2519129 - FORRETNINGSUTVIKLER
- 2519128 - FAGKONSULENT (OPPLÆRINGSKONTOR)
- 2519125 - PRODUKTKOORDINATOR
- 2519119 - FAGKONSULENT (MARKEDSANALYSE)
- 2519118 - SENIORRÅDGIVER (FORRETNINGSUTVIKLING)
- 2519117 - SENIORRÅDGIVER (MARKEDSANALYSE)
- 2519113 - RÅDGIVER (MARKEDSANALYSE)
- 2519112 - KONSULENT (MARKEDSANALYSE)
- 2519111 - SENIOR KONSULENT (MARKEDSANALYSE)
- 2519110 - SJEFSKONSULENT (MARKEDSANALYSE)
- 2519109 - KONSULENT (NÆRINGSLIVSFINANSIERING)
- 2519108 - STRATEGIRÅDGIVER
- 2519107 - SALGSANALYTIKER
- 2519105 - TRENDFORSKER
- 2519103 - PROGRAMANALYTIKER (IT)
- 2519102 - MARKEDSANALYTIKER
- 2519101 - MARKEDSFORSKER