× Denne sida er ikkje tilgjengeleg på målforma du har valt.

Vg1 Medier og kommunikasjon

Tilbys ved 74 skoler

Hvis du lurar på noko om val av yrke og utdanning finst det mange du kan spørje. Ei rekke offentlege og nokre private kontor jobbar med dette, og dei svarar deg gjerne.

Vel fylke for å få oversikt over kontorane der du bur.

Lukke til!

Eksamenskontor

Fylkeskommunen har ansvar for eksamen for elevar på vidaregåande skole, privatistar og praksiskandidatar på vidaregåande nivå – og fag- og sveineprøvar. Eksamenskontoret sørgjer for gjennomføring av eksamenar og fag- og sveineprøvar.

Fagopplæringskontor

Fagopplæringskontoret svarar på spørsmål om  opplæring i bedrift, og hjelper lærlingar og bedriftar.

Inntakskontor

Inntakskontora administrerer søknadar til vidaregåande opplæring. Du må kontakte inntakskontoret i om du skal byte skole eller skal byrje på skole i et anna fylke. Inntakskontora svarar óg på andre spørsmål om inntak.

Karrieresenter

Karrieresentra gir gratis rettleiing om val av yrke og utdanning, jobbsøking og arbeidsliv til alle over 19 år.

Sjå oversikt over karrieresentra i dei ulike fylka.

Oppfølgingsteneste

Oppfølgingstenesten rettleiar og hjelper ungdom som ikkje er i opplæring eller arbeid. Oppfølgingstenesten (OT) har ansvar for å følgje opp ungdom med rett til vidaregåande opplæring som ikkje er i opplæring eller arbeid. Dette gjeld ungdom i alderen 16 til 21 år.  

Opplæringskontor

Opplæringskontora er eit samarbeid mellom bedriftar om inntak og opplæring av lærlingar. Opplæringskontora fungerar óg som rettleiarar for lærebedriftane. Det finnes fylkesvise opplæringskontor og opplæringskontor som samarbeidar om opplæring i eitt eller fleire fag på tvers av fylka.

Vilbli.no har oppdatert oversikt over alle opplæringskontor i Norge.
Velg fra listen for å se opplæringskontor i ditt fylke hos vilbli.no

Utdanningsavdeling

Fylkeskommunane har ansvar for all vidaregåande opplæring i Noreg. Utdanningsavdelingane i fylka kan svare på spørsmål om for eksempel eksamen, dokumentasjon, kvalitet og klage på karakterar. Dei har óg ansvar for vidaregåande opplæring for voksne. 

Videregående skoler i Nordland

2 skoler i Nordland Bytt fylke

Hvis du lurar på noko om val av yrke og utdanning finst det mange du kan spørje. Ei rekke offentlege og nokre private kontor jobbar med dette, og dei svarar deg gjerne.

Vel fylke for å få oversikt over kontorane der du bur.

Lukke til!

Inntakskontor

Inntakskontorene administrerer søknader til videregående opplæring. Du må kontakte inntakskontoret i hvis du skal bytte skole eller skal begynne på skole i et annet fylke. Inntakskontorene svarer også på andre spørsmål om inntak.

Fagopplæringskontor

Fagopplæringskontoret svarer på spørsmål om opplæring i bedrift, og hjelper bedrifter og lærlinger.

Eksamenskontor

Fylkeskommunen har ansvar for eksamen for elever på videregående skole, privatister og praksiskandidater på videregående nivå – og fag- og svenneprøver. Eksamenskontoret sørger for gjennomføring av eksamener og fag- og svenneprøver.

Læreplanen

Læreplan i medieuttrykk - felles programfag i utdanningsprogram for medier og kommunikasjon

Faget medieuttrykk bygger på at medieuttrykk er viktige som kulturbærere i dagens samfunn og legger premisser for kommunikasjon mellom individer, i grupper og i offentligheten, og for identitetsutvikling. Faget medieuttrykk har som mål å fremme kyndig og kritisk mediekommunikasjon i offentlige og private rom. Faget skal bidra til økt bevisstheten om kvalitet, design, budskap og formål til medieuttrykk i et samfunn der teknologien har gjort det enkelt og billig å lage medieprodukter, og der det er stor tilgang på formidlingskanaler og lav publiseringsterskel.

Opplæringen i det felles programfaget medieuttrykk skal gi eleven kompetanse i å vurdere og produsere medieuttrykk. Kunnskap om hvordan virkemidler og fortellerteknikker brukes for å målrette et mediebudskap innen journalistikk, reklame, informasjon og underholdning, står sentralt i opplæringen. Opplæringen skal fremme ideskaping og bidra til å utvikle elevens uttrykksrepertoar. Videre skal opplæringen gi eleven kompetanse til å gjennomføre produksjonsprosesser etter regler for helse, miljø og sikkerhet.

Opplæringen skal legge til rette for at eleven får utviklet kommunikasjonskompetanse og verktøyferdigheter gjennom å løse praktiske oppgaver individuelt og i samarbeid med andre. Programfaget skal bidra til å utvikle omstillingsdyktige elever som kan skape tradisjonelle og nye mediebudskap for ulike kanaler ved å bruke design, tekst, lyd og bilde.

Læreplan i mediesamfunnet - felles programfag i utdanningsprogram for medier og kommunikasjon

Faget mediesamfunnet bygger på at mediene er blitt en viktig faktor i samspillet mellom individer og i samfunnsutviklingen. Medieutviklingen har åpnet opp for nye kommunikasjons- og arbeidsformer i mediebransjen, som ellers i samfunns- og arbeidslivet. Faget skal bidra til økt kunnskap om medieyrker, og legge grunnlag for refleksjoner om hvordan mediebruk bidrar til nye kommunikasjonsmåter og læringsformer. Faget skal legge grunnlag for å forstå sentrale, medievitenskapelige tema.

Opplæringen i faget skal fremme elevens kunnskaper om mediebruk og mediepåvirkning. Opplæringen skal også gjøre eleven i stand til å holde seg orientert i samfunnet. Forståelse for medieutvikling og kompetanse i å se sammenhenger mellom mediepolitikk og medienes rolle i samfunnsutviklingen lokalt, nasjonalt og internasjonalt, er også sentralt. Videre skal opplæringen legge grunnlag for å vurdere medienes rolle, mediemakt og kulturell innflytelse. Kunnskap om tradisjonelle og nye arbeidsformer i mediebransjen gjennom praktisk medieproduksjon er også en del av faget.

Opplæring i mediesamfunnet skal bidra til at eleven utvikler kompetanse om mediebruk, medieyrker og om tradisjonelle og nye arbeidsformer i mediebransjen. Opplæringen skal legge til rette for at eleven forstår og reflekterer over problemstillinger innen medienes rolle i samfunnet og innen mediepolitikk og mediemakt. Videre skal opplæringen legge til rette for å utvikle selvstendighet, samarbeidsevne og kritisk vurderingsevne.