× Denne sida er ikkje tilgjengeleg på målforma du har valt.

Spilldesign og Grafikk favoritt ikon

Folkehøgskole

Varighet

1 år

Opptakskrav

over 18 år

Studienivå

Kristen folkehøgskole
Folkehøgskolene starter opptaket 1. februar hvert år.

Om studiet

Drømmer du om å jobbe i spillbransjen, og skape din egen spillsuksess? Her får du en innføring i alle delene av prosessen ? fra idé til ferdig spill! Målet er at du utgir ditt eget spill!

På linjen skaper vi et kreativt miljø hvor skaperglede står i høysetet. Fokuset er spillutvikling hvor du kan spesialisere deg innenfor grafikk eller spilldesign. 

Eksterne forelesere: Tidligere har vi hatt forelesere fra Ravn Studio, Krillbite, Red Thread Games og Blizzard. I tillegg legges det opp til at elevene drar på utviklertreff og spillutviklermessen Konsoll i Bergen. Her vil de få mulighet til å treffe profesjonelle utviklere, høres dere erfaringer og få seg et kontaktnettverk. Sistnevnte er essensielt hvis man ønsker å arbeide eller studere dette videre. Vi vil også besøke flere spillstudioer.

Virtual Reality og annen teknologi: Linjen har egne virtual reallity briller og elevene vil være med på å skape opplevelser i VR. Dette er et relativt nytt felt innenfor spillutvikling som gir deg store muligheter til å lage et unikt produkt. Vi har også en Kinect (3d scanning, motion capture) og en 3D printer.

Utgi spill: Målet er at elevene får utgitt sitt spill internt eller eksternt på slutten av året. Tidligere har vi utgitt Scribble Runner og Road Doom på Google Play som det første utgitte spillet fra en Folkehøgskole.

Praksis: Gjennom skoleåret vil du få muligheten til å ha kortere eller lengre praksisperioder i spillbedrifter. Flere av våre elever har derfor gått ut av linjen med utgitte profesjonelle spill på sine CVer som er veldig nyttig i ev. jobbsøking i etterkant.

Fagplanen: Om du ønsker oversikt over fagplanen og vil ha mere informasjon om linjen gå hit.