Få gratis karriereveiledning på Karriereveiledning.no

Nøkkelinformasjon

Bilete
Bilete

Studiested

Handelshøyskolen BI - campus Oslo
Handelshøyskolen BI - campus Bergen
Handelshøyskolen BI - campus Stavanger
Handelshøyskolen BI - campus Trondheim

Nivå

Bachelor, 3 år

Studiepoeng

180.00

Semester

6

Organisering

Undervisning ved lærestedet, nettstudium

Studietempo

Heltid, deltid

Om studiet

Har du lyst til å lære om hvorfor vi mennesker velger ett produkt fremfor et annet? Og hvorfor noen merker og bedrifter har suksess, mens andre ikke lykkes? Svarene får du ved å studere markedsføringsledelse på BI.

Markedsførerens rolle blir mer og mer kompleks, og behovet for god datainnsikt og effektive strategier er viktigere enn noensinne. Digitale forbrukere er mindre lojale, har mer kunnskap og krever både kvalitet og effektivitet.

Små bedrifter med stor digital forståelse kan plutselig true gamle kjemper. Det har aldri vært viktigere å treffe rett målgruppe, med rett budskap, i rett kanal. Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører.

Dette studiet kan også gjennomføres på deltid via nettstudier. I Stavanger og Trondheim tilbys deltidsgjennomføring på dagtid.

Opptakskrav

Du trenger generell studiekompetanse og 35 konkurransepoeng for å komme inn på dette studiet. Usikker på om dette gjelder deg?

Les mer om krav og unntaksregler for våre bachelorstudier her

Muligheter i studietiden

Du har mange muligheter som student på markedsføringsledelse. Hvis du kan tenke deg å studere i utlandet, kan du ta utveksling i et semester. Har du mer lyst på konkret arbeidserfaring kan du ta et internship hos en bedrift.

Eller så kan du velge å gå dypere i fagene du er interessert i, enten med en fordypning eller med en bred rekke valgkurs.

Les mer om vårt utvekslingstilbud

Les mer om internship

Videre studier

Mange velger å gå videre på BI sine masterstudier etter endt studie for å stå enda bedre rustet i et krevende arbeidsmarked. Spesielt er Master i strategisk markedsføringsledelse ved BI et populært valg for markedsføringsstudenter.

Mange av våre

Karrieremuligheter

Alle bedrifter har behov for dyktige kandidater som kan forstå markedet og bidra til at bedriften utvikler gode varer og tjenester.

Markedsføringsmiljøet ved BI er regnet som faglig ledende i landet, og står bak mye spennende forskning. Det gjør at en markedsfører fra BI er høyst ettertraktet i næringslivet.

Du vil ha mulighet til å jobbe innen mange spennende felter, for eksempel:

  • Produktutvikling. Alt fra store nye konsepter, som iPhone, ned til de små detaljene, slik som lyden fra døren til en BMW, handler om å lage akkurat det riktige produktet.
  • Salg. Ingen bedrifter kan overleve uten salg. Din kunnskap kan hjelpe bedrifter til å ta nye markedsandeler.
  • Markedsanalyse. Ved å analysere potensielle kunder og markeder kan du vite nøyaktig hvordan man skal selge bedriftens produkter. Dette er en høyst etterspurt evne.
  • Markedskommunikasjon. Er du mer interessert i den kreative siden av markedsføring? Du vil også kunne jobbe med å utvikle og styre en bedrifts markeds- og reklamekampanjer.

Studiet gir deg også et godt grunnlag for etter hvert å kvalifisere deg til mer overordnede lederoppgaver.

Alle utdanninger innen