Nøkkelinformasjon

Lærestedets logo
Lærestedets logo

Studiested

Nettstudier

Nivå

Fagskolegrad

Studiepoeng

60.0

Semester

2

Kostnader

Sjekk nettsidene

Studieform

Nettstudium

Studietempo

Heltid, deltid

Søknadsfrist

Løpende

Godkjenninger

  • Nokut
  • Lånekassen

Om studiet

Praktisk utdanning der du lærer å skape engasjerende videoinnhold tilpasset plattformer som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. Det er stor etterspørsel etter markedsførere med spisskompetanse i videoproduksjon.

Videomarkedsføring handler om å fortelle historier gjennom video for å fremme og informere om produkter eller tjenester. Med den enorme veksten av video-spesifikke sosiale medier er ofte videomarkedsføring en topp prioritering for alle som ønsker å øke bevisstheten rundt merkevaren sin. Dette gjør at behovet for eksperter innen videomarkedsføring vil øke fremover.

På studiet vil du lære å produsere videoinnhold gjennom historiefortelling for ulike SoMe-kanaler som Facebook, Instagram, TikTok og YouTube. En kombinasjon av ferdigheter i videoproduksjon, digital markedsføring og bruk av analyseverktøy er kompetanse som trengs for disse formålene.

Når du har fullført studieprogrammet vil du kunne jobbe med digitale markedsføringsstrategier rettet spesielt mot videoinnhold for sosiale medier. Du vil lære å utvikle og vedlikeholde hver enkel SoMe-kanal ved å fortelle riktig historie til riktig målgruppe.

Emner:

  • Marketing Strategy and Communication
  • Online Video Production
  • YouTube Methodology
  • Semester Assignment
  • Industry Project
  • SoMe Video
  • Video Advertisment
  • Performance Analytics
  • Project Exam

Undervisningsopplegg

Studieprogrammet fokuserer på å utvikle dine ferdigheter innen videomarkedsføring, med vekt på å planlegge, filme, og redigere videoinnhold effektivt for digitale medieplattformer. Gjennom kurset vil du også lære grunnleggende forretningsferdigheter, med muligheten til å bruke en egen bedrift som et case-studie.

Programmet gir innsikt i organisk videoinnhold, produksjon av videoannonser og bruk av dataanalyse for optimalisering av sosiale medier-tilstedeværelse. Den avsluttende prosjekteksamen innebærer utforming og gjennomføring av en omfattende videokampanje for en valgt bedrift basert på digital markedsføringsstrategi.

Opptakskrav

Noroff har løpende opptak og søknadene behandles derfor i den rekkefølgen de kommer inn. Det vil si at jo tidligere du søker, desto tidligere kan du sikre deg studieplass.

For å kvalifisere deg for studiet må du ha generell studiekompetanse eller yrkesrettet utdanning med fagbrev. Det kan også søkes på grunnlag av realkompetanse. 

Karrieremuligheter

Etter studiet i videomarkedsføring i sosiale medier kan du blant annet jobbe som:

  • Innholdsprodusent
  • Digital markedsfører
  • Videoredigerer
  • Sosiale medier-strateg
  • Videograf
  • Analytiker for sosiale medier
  • Selvstendig næringsdrivende

Alle utdanninger innen